Das Geschwister-Scholl-Gymnasium greift u.a. auf Howard Gardner zurück, der multiple Intelligenzen postuliert.
Das Portal elearningeuropa.info berichtet über unser EU-Projekt MIapp
Unter der Rubrik Good Practice berichtete das Portal www.elearningeuropa.info am 21.12.2005 ausführlich (Bericht) über unser EU-Projekt MIapp. Das Portal ist eine Initiative der Europäischen Kommission.
Education Information on: Multiple Intelligences
Sehr umfangreiche Quellenangaben zu Multiple Intelligences.
Mathematikum
Das erste mathematische Mitmachmuseum der Welt – in Gießen
Rösing, I. (2004): Intelligenz und Dummheit
Ein tolles, sehr lesenswertes Buch 🙂 Rezension von Jos Schnurer
Multiple Intelligences: Theory and Practice in Adult ESL
This digest outlines the basic tenets of Multiple Intelligences Theory and describes how it has been applied in teaching English as a second language (ESL) to adults.
A study of the ancient Egyptian afterlife incorporating the multiple intelligences
Die Like An Egyptian. Welcome to ancient Egypt (…) you will be studying the culture and beliefs of the ancients. You will be simulating an Egyptian mummification as well as exploring different topics related to the Egyptians’ belief in the afterlife.
Sudick, B. (2004): If the Shoe Fits: Multiple Intelligences in User-Centered Design Education
Barbara Sudick is an associate professor of graphic design in the department of communication design at California State University, Chico. Sie vergleicht den Trend zu Mass Customization (If the shoe fits) mit Multiple Intelligences in User-centred Design Education. Ein sehr interessanter Aspekt.
Ganzheitliche Früherkennung kultureller Intelligenz
Ein Projekt der Akademie Remscheid (2004-2006): “(…) Wir sprechen – in Anlehnung an das Konzept multipler Intelligenz des amerikanischen Erziehungswissenschaftlers Howard Gardner – von ´kultureller Intelligenz´,(…)”.
Benson, E. (2003): Intelligent intelligence testing
Psychologists are broadening the concept of intelligence and how to test it. BY ETIENNE BENSON, Apaonline, Volume 34, No. 2 February 2003. Am Ende des Beitrags finden Sie folgenden Hinweis:
“We will always need some way of making intelligent decisions about people,” says Halpern. “We’re not all the same; we have different skills and abilities. What’s wrong is thinking of intelligence as a fixed, innate ability, instead of something that develops in a context”